Arhive zilnice: 15 noiembrie 2013

Clatite cu brinza si spanac la cuptor

Dupa cum v-am mai zis, mie personal imi place spanacul foarte mult, si cum in perioada asta eu si burtica avem nevoie nevoie de fier si acid folic, am hotarit sa introduc aceasta planta legumicola in ration cit mai des posibil.
Si pe voi va indemn, mai ales ca spanacul poate fi gatit intr-o sumedenie de feluri, care de care mai delicioase!
Eu aztazi vreau sa pregatesc o minunatie de clatite, cu umplutura cremoasa de spanac si brinza proaspata de vaci, la cuptor.
Este o reteta foarte usor de facut, gustoasa si satioasa. Mai mult dureaza coptul clatitelor, dar acestea se pot prepara şi cu o zi inainte, eu asa am facut. 😉
1

Ingrediente (3-4 portii):
10 foi de clatite
2 legaturi de spanac (sau 300 gr. congelat)
400 gr. brinza de vaci
3-4 oua
200 gr. smintina
100 gr. mozzarella
1 lg. parmezan ras
sare, piper, nucusoara

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Incepem prin a prepara aluatul de clatite, dupa reteta voastra preferata, sau dupa reteta dupa care le prepar eu permanent: https://gustosel.wordpress.com/2013/10/21/foi-subtiri-de-clatite-clasice/
Prajim foile subtiri de clatite si le lasam sa se racoreasca.
3Intre timp, dezghetam spanacul congelat. Daca aveti spanac proaspat, acesta se spala bine in citeva ape si se pune la oparit in apa clocotita cu putina sare, pentru 3-4 minute. Scoatem mai apoi spanacul intr-o sita si il lasam sa se raceasca.
Dupa ce s-a racit, il stoarcem foarte bine si il sfarimam in blander, pina obtinem un pireu.
2Intr-un bol, amestecam brinza cu spanacul si nucusoara macinata. Stricam un ou sau chiar doua, (in dependenta de cit de umeda este brinza), potrivim la gust cu sare si piper.
3Cu umplutura rezultata se umplu foile de clatite si se fac sul, introducind putin capetele foii in interior, ca sa nu curga umplutura.
4Se aranjeaza clatitele intr-un vas rezistent la foc, uns cu unt, iar deasupra turnam smintina batuta cu ou si putina sare, (sau puteti inloci cu un sos bechamel, daca v-a place mai mult).
5Radem deasupra cascavalul mozzarella, si presuram cu parmezan ras.
6Dam vasul in cuptorul preincalzit la 200C, pina se incheaga compozitia, iar suprafata se rumeneste frumos.
Si iata rezultatul, foarte si foarte apetisant:
7Clatitele cu umplutura de spanac si brinza sunt foarte bune tocmai scoase din cuptor, dar pot fi mincate si reci, a doua zi la dejun. Sau pot fi reincalzite fara probleme…asta daca va mai ramin, desigur! 😉
8Pofta buna!