Chec „Floarea Soarelui”

watermarked - 14De checul acesta m-am indragostit de la prima vedere, iar odata ce am muscat prima bucatica am inteles ca dragostea asta e una iremediabila !
Deosebit de puhav si gustos, mai bucura si ochii cu aspectul sau atit de…insorit, deci va indemn cu incredere sa il incercati si voi!

Ingrediente:
300 gr. fainawatermarked - 1
200 gr. zahar
150 gr. unt sau margarina
120 ml. lapte
100 gr. seminte de mac
2 oua
1 praf de copt
3-4 picaturi esenta de vanilie sau rom
………………………………………………
2 lg. miere
30 gr. unt (sau frisca 20%)
3 lg. zahar
100 gr. seminte de floarea soarelui curatite
1 conserva de piersici in sirop (580 gr.)
Glazura:
2 lgt. miere+1 lgt. unt topit
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Intr-un bol, cernem faina impreuna cu praful de copt, adaugam zaharul si macul si amestecm bine.
watermarked - 2Separat batem ouale, la care adaugam laptele si untul topit si citeva picaturi de esenta. Eu am avut esenta de rom.
watermarked - 3Turnam treptat amestecul lichid peste amestecul de ingrediente uscate,
watermarked - 5,si amestecam bine ca sa nu fie cocoloase.
watermarked - 6watermarked - 7Turnam aluatul intr-o forma cu bordurile detasabile, unsa cu unt in prealabil. Forma pe care am folosit-o eu este una de 21 cm. Dam la cuptorul preincalzit la 180 C, si coacem cca. 30-35 minute.
watermarked - 8Intre timp, taiem feliute piersiciile si le lasam sa se scurga bine de sirop.
Intr-un castronel sao o tigaita mica, infierbintam mierea, untul si zaharul. Puteti sa inlocuiti untul cu frisca, daca doriti.
watermarked - 9Cind zaharul s-a topit bine si compozitia incepe sa fiarba, adaugam semintele de floarea soarelui. Tinem pe foc vre-o 3 minute, amestecind incontinuu, ca sa se caramelizeze bine, insa cu grija sa nu se arda!
watermarked - 10Scoatem checul din cuptor, insa nu si din forma, si lasam cuptorul in funtiune, pentru urmatoarea etapa de coacere.
Aranjam feliutele de piersici de jur imprejur, asemeni unor petale.
watermarked - 11Iar in centru, turnam cu lingura semintele de floarea soarelui caramelicate, si nivelam. Dam tava la cuptor pentru inca 15-20 minute.
Facem testul scobitorii, si daca aceasta iese uscata din chec, este gata. La dorinta, puteti glazura suprafa cu un amestec de miere si unt topit, ca sa luceasca frumos. 😉
watermarked - 13Nu-i asa ca arata superb? 🙂
watermarked - 15Pofta buna!!!

8 gânduri despre „Chec „Floarea Soarelui”

  1. Татьяна 8 octombrie 2014 la 16:13 Reply

    Необычайно красиво! И, думаю, не менее вкусно)) Очень хочется испечь))

    • cesslava 10 octombrie 2014 la 12:11 Reply

      Спасибо большое, Татияна! Обязательно попробуйте испечь такой пирог, Вам понравится! 🙂

  2. diplomatickitchen 8 octombrie 2014 la 22:26 Reply

    Beautiful and an unusual way of combining a number of good things….what is the origin of this cake?

    • cesslava 10 octombrie 2014 la 12:12 Reply

      Thank you very much, this delicious cake has the origins in russia 🙂

  3. Food Design 9 octombrie 2014 la 2:14 Reply

    arata excelent. bravo!
    am o surpriza pentru tine, pe care o s-o postez in viitorul apropiat. am gatit ceva bun de pe blogul tau 🙂

    • cesslava 10 octombrie 2014 la 12:15 Reply

      Multumeesc mult 🐱
      Mi-a placut mult surpriza! Foarte frumos din partea ta, multumesc inca o data!

  4. Anonim 4 noiembrie 2014 la 12:06 Reply

    Astazi am gatit si eu acest chec.. arata super si e foarte delicios ..multumesc pt reteta 🙂

    • cesslava 4 noiembrie 2014 la 13:19 Reply

      Ma bucur mult sa aud,si va multumesc ca ati avut incredere si ati incercat reteta!
      Succese in continuare si va mai astept cu vesti bune! 😉

Lasă un comentariu